22 Nisan 2013 Pazartesi

Proje 3A

Denklemleri Öğreniyorum e- öğrenme malzemesine ait story view:
 

E- öğrenme malzemesinin giriş sayfası ve konu anlatım sayfası planları:
 
Hızlı e- öğrenme geliştirme araçlarından bu çalışmada Articulate kullanılacaktır. Ekran tasarımında menü, butonlar ve içerik solda olacak, sağda bir öğreten resmi bulunacaktır. Sınavlar 10 sorudan oluşacaktır.


ADDIE- Geliştirme Aşaması

 Geliştirme sürecinde eğitim dizayn planına göre;
  •  Taslak eğitim içeriğini oluşturur.
  •  Eğitim amaç ve önemine göre eğitim içeriklerinizi hazırlar.
  •  Eğitim esnasında yapılacak uygulamaları ve örnekleri belirler.
  •  İçerikleri gözden geçirir.
Bu aşamada;
  • İçeriği eğitmenlere sunar.
  • Eğitmen içeriği gözden geçirir.
  • İçeriğin eğitmenin ihtiyaç ve beklentilerinin karşılayıp karşılamadığı kontrol edilir.
  • Amaca uygunluk sürekli test edilir.
Test aşamasında;
  •  Her bölüm için gereken ideal zaman test edilir.
  •  Eğitimin akışını değerlendirilir.
  •  Revize noktaları belirlenir.
Bu aşamada yerine getirilmesi gereken faaliyetler arasında şunlar sayılabilir :
  • Paydaşlar için iletişim malzemelerinin geliştirilmesi
  • Oturum planlarının, eğitici rehberlerinin, öğrenci notlarının ve öğrenci malzemelerinin geliştirilmesi
  • Eğitmen eğitim rehberlerinin geliştirilmesi
  • Motive edici kaynakların geliştirilmesi
  • Teknolojik altyapının geliştirilmesi
  • Öğrenci değerlendirmelerinin geliştirilmesi
  • Proje ve program değerlendirme enstrümanlarının geliştirilmesi 
  • Eğitim ihtiyaçlarının karşılandığını test amacıyla bir pilot program hazırlanması

Kaynakça:
http://tasarimaddie.blogspot.com/

15 Nisan 2013 Pazartesi

PROJE 2B- TASARIM RAPORU

Analiz aşamasında hedef kitle ve özellikleri, problem durumu ve hangi yöntemlerle düzeltileceği kararlaştırılmıştır. 6. sınıf matematik konularından "Cebir" öğrenme alanının "Cebirsel İfadeler" ve "Eşitlik ve Denklem" alt öğrenme alanlarına yönelik e-öğrenme malzemesi tasarlanması kararlaştırılmıştır.
 
Öğretim yönetim Sistemi olarak Moodle kullanılacak ve içerikler Articulate programı kullanılarak hazırlanacaktır. Etkileşimli ders içeriğinin hazırlanma aşamaları şöyledir:

Giriş: cebirsel ifade kullanımının gerekliliği vurgulanarak; cebirsel ifade tanımı verilecek, terim, değişken(bilinmeyen), katsayı ve sabit sayı kavramları tanıtılarak bu konularla ilgili 
 4 soru sorularak öğrencilerin çözmesi istenecektir.

Amaçlar (Kazanımlar):
Kazanım 1: Belirli durumlara uygun cebirsel ifadeyi yazar.
Kazanım 2: Eşitliğin korunumunu modelle gösterir ve açıklar.
Kazanım 3: Denklemi açıklar, problemlere uygun denklemleri kurar.
Kazanım 4: Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözer.
Kursun sonunda öğrenenlerin bu kazanımları elde etmeleri beklenecek ve değerlendirme bu kazanımlar çerçevesinde yapılacaktır.
 
Konu Anlatımı: Konu anlatımında Articulate programı ile hazırlanan içerikler kullanılacaktır.  Konu anlatımlarına öğrenen içerik etkileşimi katılarak konunun daha iyi anlaşılması sağlanacaktır. Konu anlatımında Cebirsel ifade tanımı ve sözel olarak verilen bir cümleyi cebirsel ifadeye çevirme alıştırmaları yapıldıktan sonra, denklem kurma ve denklemde bilinmeyen sayının nasıl bulunacağı anlatılarak alıştırmalar yapılacaktır.

Değerlendirme: Değerlendirme aşamasında sonuç değerlendirilmesi yapılacaktır. Articulate programı ile quiz hazırlanacak ve bunun sonucunda öğrenciye dönüt verilerek başarılı olduğu ya da daha fazla çalışması gerektiği belirtilecektir.

Ek Kaynaklar: Ek kaynak olarak öğrencilere testler hazırlanacak ve yaprak testler verilerek bunları çözmeleri istenecektir. Aynı zamanda bu konuyla ilgili matematik oyunlarını oynamaları istenecektir.

Alıştırma: Alıştırmalar konuların içerisine yerleştirilecek ve sorunun cevabının öğrenci tarafından girilmesi istenecek, doğru ya da yanlış olduğu cevap alındıktan sonra verilecektir.

Test: Son değerlendirme aşaması çoktan seçmeli test olarak uygulanacaktır.

Özet:  Konu özetlenerek ders sonlandırılacaktır.

Raporlama: Öğrenenlere öğrenme deneyimleri ile ilgili bir form verilerek kendilerini ve öğrenme sürecini değerlendirmeleri istenecektir.

Kapanış: Bu aşamalardan sonra ders sonlandırılır.

 

8 Nisan 2013 Pazartesi

ADDIE- Tasarım Aşaması


Tasarım basamağında analiz aşamasından gelen veriler doğrultusunda, geliştirme stratejisi saptanır ve hedeflere nasıl ulaşılacağı belirlenir. Bir başka deyişle bilgi ve becerilerin kazandırılmasına en uygun ortam seçilir, öğretim yöntemi, öğrenme etkinlikleri ve değerlendirme süreci tasarlanır.Öğretim etkinliğinin amaçlanan sonuçları ve hedeflerinin tasarlanması ve zaman çizelgeleri, stratejiler ve ders planları gibi bütün planlar yapılır. Eğitim tasarım planlamasını yaparken önümüzde üç aşama vardır. Bunlar;
1. Eğitim Stratejisinin Belirlenmesi
2. Eğitim Formatının Belirlenmesi
3. Gerekli Dökümanların ve İçeriklerin Belirlenmesi

Eğitim Stratejisinin Belirlenmesi
Strateji belirlerken öncelikle eğitim alması gereken öğrencilerin konuyla ilgili bilgisinin ne düzeyde olduğunu, ihtiyaçlarını, hangi eğitimlere katılması gerektiğini ve eğitimden alması gereken kazanımları belirler.
Eğitim öncesinde onların eğitimden maksimum kazanımı elde etmelerini sağlayacak fikirleri üretir. Strateji belirlerken eğitimle ilgili tercihler ve kullanacak metodlar katılımcıların almak istedikleri tüm bilgileri öğrenmeleri açısından oldukça önemli olduğundan bu metod ve taktikleri sürekli geliştirilmektedir.
Eğitim sırasında kullanılan materyallerin yeterliliği, hangi metod ve taktiklerin kullanıldığı ve bunların katılımcılara nasıl katkıda bulunması gerektiği belirlenmektedir.
Farklı metotlara örnek olarak şu uygulamaları sayılabilir:
- Tartışmalar
- Modeller
- Senaryolar
- Hatırlatıcı İpuçları
- Tekrarlar
- Pratik Uygulamalar
Eğitim uzmanları eğitim içeriklerini hazırlarken aşağıdaki soruları dikkate almaktadır. Bu şekilde çalışmak eğitim dökümanlarının sınıflandırılmasına, eğitimin bütünlüğünün sağlanılmasına, eğitimin başarılı bir şekilde bitirilmesine ve eğitimle ilgili hedeflere ulaşılmasını sağlayacaktır.
Bu sorular;
- Eğitim içerik organizasyonu nasıl gerçekleştirilmeli?
- Fikirler katılımcılara nasıl sunulmalı?
- Bilgiler hangi formatta kullanılmalı?
- Öğrencilere yardımcı olmak için hangi aktiviteler ve egzersizler uygulanmalı?
- Katılımcıların başarıları nasıl ölçülmeli?
Eğitim Formatının Belirlenmesi
Öğrencilere ve eğitmene organizasyonun rahat gerçekleşmesi ve düzenli çalışmasına elverişli bir mekan sağlamalıdır.
Gerekli Dökümanların ve İçeriklerin Belirlenmesi
Eğitimler sırasında kullanılan eğitim notları ve kullanılan diğer materyaller eğitimin içeriğine uygun ve yeterli olmalıdır.
 
Tasarım Aşamasında İncelenmesi Gereken Unsurlar:
  • Değerlendirme araçları,
  • Öğrenme bileşenleri ( öğrenmenin hangi ilkeler doğrultusunda gerçekleşeceğinin, hangi değerlendirme aktiviteleri ile destekleneceğinin, hangi öğrenme modelinin kullanılacağının belirlendiği aşamadır.)
  • Öğretim teknikleri,
  • İçerik,
  • Kullanılacak her bir tasarım öğesinden sahne örnekleri (storyboard),
  • Ders sonunda elde edilmesi planlanan kazanımlar şeklindedir.


Kaynaklar
http://tasarimaddie.blogspot.com/
Arkün, S., Baş, T., Avcı, Ü., Çevik, V. ve Gürcan, T. (2009). ADDIE tasarım modeline göre web tabanlı bir öğrenme ortamı geliştirilmesi. Eğitimin Değişen Yüzü: Yeni Paradigmalar, 25.Yıl Konferansı, 14 Mart, Ankara.
http://seset.ceit.metu.edu.tr/2012/10/addie-ogretim-tasarimi-modeli/