22 Nisan 2013 Pazartesi

ADDIE- Geliştirme Aşaması

 Geliştirme sürecinde eğitim dizayn planına göre;
  •  Taslak eğitim içeriğini oluşturur.
  •  Eğitim amaç ve önemine göre eğitim içeriklerinizi hazırlar.
  •  Eğitim esnasında yapılacak uygulamaları ve örnekleri belirler.
  •  İçerikleri gözden geçirir.
Bu aşamada;
  • İçeriği eğitmenlere sunar.
  • Eğitmen içeriği gözden geçirir.
  • İçeriğin eğitmenin ihtiyaç ve beklentilerinin karşılayıp karşılamadığı kontrol edilir.
  • Amaca uygunluk sürekli test edilir.
Test aşamasında;
  •  Her bölüm için gereken ideal zaman test edilir.
  •  Eğitimin akışını değerlendirilir.
  •  Revize noktaları belirlenir.
Bu aşamada yerine getirilmesi gereken faaliyetler arasında şunlar sayılabilir :
  • Paydaşlar için iletişim malzemelerinin geliştirilmesi
  • Oturum planlarının, eğitici rehberlerinin, öğrenci notlarının ve öğrenci malzemelerinin geliştirilmesi
  • Eğitmen eğitim rehberlerinin geliştirilmesi
  • Motive edici kaynakların geliştirilmesi
  • Teknolojik altyapının geliştirilmesi
  • Öğrenci değerlendirmelerinin geliştirilmesi
  • Proje ve program değerlendirme enstrümanlarının geliştirilmesi 
  • Eğitim ihtiyaçlarının karşılandığını test amacıyla bir pilot program hazırlanması

Kaynakça:
http://tasarimaddie.blogspot.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder