27 Mayıs 2013 Pazartesi

ADDIE-Değerlendirme Aşaması

Eğitimin kalite ve etkinliğini değerlendirdiği aşamadır. Daha önceki aşamalarda belirlenen referans noktalarındaki eğitmeni ve kendisini performans göstergeleri tarafından değerlendirir.
Değerlendirme iki bölümden oluşur; şekillendirici yada biçimlendirici olarak tanımlanan ADDIE tasarımının her aşamasında gerçekleştirilen ara değerlendirmeler ve diğeri de özet değerlendirme olarak adlandırılan sürecin sonunda gerçekleştirilen ve ADDIE tasarımının bir bütün olarak değerlendirildiği bölümdür.

Bu bağlamda değerlendirme aşamaları yukarıda da söz edildiği gibi 2'ye ayrılır :
1) Eğitimden hemen sonra uygulanan anket çalışması ve değerlendirilmesi
2) Eğitim faaliyetinden daha sonra yapılan anket çalışması ve değerlendirilmesi.

Bu aşamada şu soruların cevapları çözümlenir:
* Öğrencilerin iş yapma şekillerinde nasıl değişiklik oldu?
* Eğitim kurumunun hedeflerine ulaşmada katılımcı ilave katkılar sağlayabildi mi?
* Öğrencilerin tazeleyici bilgi gerekli mi?
Bazı eğitimlerin etkileri eğitimden hemen sonra görüldüğü halde bazılarının katılımcılar üzerindeki etkileri daha uzun periyotta görülür. Bu nedenle değerlendirme süreci için eğitim uzmanı ile eğitmen zaman belirlemesi yapar.
Bu aşamada yerine getirilmesi gereken faaliyetler arasında şunlar sayılabilir :
* Eğitim programı değerlendirme verilerinin toplanması
* Proje değerlendirme verilerinin toplanması
*Eğitim programı performansının gözden geçirilmesi (eğitimden geçirilen öğrenci sayısı, Öğrencilerin tatmin seviyesi, eğitmen gözüyle öğrencilerde ki iyileşme, varsa sınav sonuçları vb.)
* Proje performansının gözden geçirilmesi (maliyet, program, kapsam, paydaş tatmini, proje takımı tatmini)
* Program ve proje performans sonuçlarının raporlanması
 
Değerlendirme aşamasında incelenmesi gereken başlıca unsurlar: 
  • Öğretimi değerlendirmede kullanılan teknikler,
  • Öğretim tasarımının ( materyallerin ) değerlendirilmesi,
  • Kazanımların değerlendirilmesi,
  • Bu incelemelere göre yapılması gereken değişiklikler şeklindedir.

    •  
       
        
    Kaynaklar:
    http://tasarimaddie.blogspot.com/
    http://ikegitimvegelisim.wordpress.com/2012/02/28/ogretim-sistemi-tasarimi-isd-addie-modeli/
    http://seset.ceit.metu.edu.tr/2012/10/addie-ogretim-tasarimi-modeli/
     

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder