6 Mayıs 2013 Pazartesi

ADDIE- Uygulama Aşaması

Implementation(Uygulama):  Geliştirme aşamasında tasarımı biten materyallerin uygulanma süreci bu aşamada yapılır. Bu aşamada öğrenen kişi materyalleri kullanırken öğretim tasarımcısı da kendisini inceler ve materyalin kullanılırlığı, içerikteki eksikleri ya da varsa fazlalıkları, öğrencinin edinmiş olduğu kazanımları gözlemleyebilir. Notlar alır. Değerlendirme aşaması için hazırlamış olduğu çizelgesinde hangi kazanımları ne kadar sürede edindiği gibi detaylı bilgileri not eder. Uygulama kısmında değerlendirme aşamasının yapılması, materyalin öğretime tam hazır olması için önemlidir.
 
Uygulama safhası eğitim uzmanlarının hazırladığı eğitim projesini eğitmenlere sunuş aşamasıdır.
Bu sunumda;
* Konuyla ilgili eğitmeni, eğitim metodolojisini ve eğitimi değerlendirme prosedürleri ile müşteri firmaya iletir.
* Eğitim uzmanları eğitim ortamını bütün gerekli malzeme ihtiyacı ile donatarak eğitim projesi için hazır hale getirir.
 
Bu aşamada yerine getirilmesi gereken faaliyetler arasında şunlar sayılabilir :
* Program malzemelerinin üretimi
* Teknolojik altyapı ve hizmetlerin uygulanması
* Uygulamalarla eğitimi pekiştirilmesi
* Motive edici unsurların hazırlanması
* Öğrencilerin listelenmesi
* Eğitim oturumlarının yönetilmesi
* Eğitim stratejilerinin uygulamaya geçirilmesi
* Öğrencilerin değerlendirmelerinin yönetilmesi
* Öğrencilerin geri bildirimlerinin toplanması
 
Kaynak:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder