27 Mayıs 2013 Pazartesi

PROJE 4B- DEĞERLENDİRME RAPORU

PROJE 4B

DEĞİRMENKÖY ATATÜRK ORTAOKULU 6. SINIF MATEMATİK DERSİ CEBİRSEL İFADELER, EŞİTLİK VE DENKLEM KONULARI
E- ÖĞRENME MALZEMESİ TASARIMI
DEĞERLENDİRME RAPORU
 


 
Projenin hedef kitlesi İstanbul ili Silivri ilçesindeki Değirmenköy Atatürk Ortaokulu 6-A sınıfı öğrencileri olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin matematik dersinden güçlük çektikleri konuları tespit edilip, buna uygun olan eğitimlerin  hazırlanmasına karar verilmiştir. Yapılan yazılı sınav sonucunda; Matematik dersi Cebir öğrenme alanındaki kazanımlara yönelik eksiklikler olduğu belirlenmiştir. Hedef kitle 11 kız, 10 erkek toplam 21 öğrenciden oluşmaktadır. Hedef kitle gelişim ve öğrenme özellikleri açısından incelenmiş, 6. sınıf öğrencilerini kapsayan 12 yaş grubu çocuklarının özellikleri araştırılarak hedef kitle tanınmaya çalışılmış ve ortam geliştirilirken yine bu özellikler dikkate alınmıştır.  Öğrencilerin büyük çoğunluğunun konuyla ilgili alt bilgilere sahip olduğu ancak bilgilerini soru çözümünde kullanmada sorunlar yaşadıkları gözlenmiştir. İçerik, öğrenme alanları, alt öğrenme alanları ve kazanımlar 2012-2013 M.E.B 6. sınıf kaynak kitabından yararlanarak oluşturulmuştur.
E- öğrenme malzemesi tasarlanırken ADDIE öğretim tasarımı modelinin aşamaları göz önüne alınmıştır. Öğretim Yönetim Sistemi olarak Moodle; içerikler Articulate  Storyline ve Kısa Sınavların hazırlanması için Articulate Quizmaker programları kullanılmıştır. Programlar bilgisayara kurularak özellikleri araştırılmış ve deneme uygulamaları yapılmıştır. Sayfa ve içerik tasarımları yapılarak tasarımın ana hatları belirlenmiştir. Eklenen içerikler bu tasarıma uygun olarak yerleştirilmiştir. Geliştirme aşamasında tasarım incelenerek gözden geçirilmiş, düzenlemeler yapılmış ve programın ses kaydetme özelliği kullanılarak içeriğe ses eklenmiştir. Uygulama aşamasında hazırlanan e-öğrenme malzemesi öğrencilere inceletilerek değerlendirmeleri alınmıştır. Değerlendirmeler ışığında tasarımın eksik yönleri geliştirilmiştir.
Tasarlanan içerik yayınlanarak http://eogrenme.abdulkadirkaradeniz.com/ adresindeki kurulumu Abdulkadir Karadeniz tarafından yapılan Moodle’ da Matematik dersi alanına  yüklenmiştir. Öğrenenlerin birbiriyle etkileşime girebilmesi için Haber ve Sosyal Forum eklenmiştir. Daha sonra Moodle üzerinde 10 soruluk test sınavı hazırlanarak eğitimde başarılı ya da başarısız olunduğuna dair geri dönüt verilmiştir.  
E- öğrenme malzemesi hazırlandıktan sonra hedef kitlenin konuk olarak giriş yapmaları ve sistemi kullanmaları sağlanmıştır. Tasarlanan malzeme öğrenciler tarafından beğenilmiş, ancak içine oyun da eklenmesi istenmiştir. Bu malzeme ile konu da eksik kalan noktalar tamamlanmış ve başarı istenilen düzeye gelmiştir.

Not: Abdulkadir Karadeniz’ e yardımları için teşekkür ederim.















 
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder